Alege să devii managerul durerii tale! Alege schimbarea!

Alege să devii managerul durerii tale! Alege schimbarea! În fiecare zi mă întâlnesc în cabinet cu oameni care vin aduși de durere și de teama că aceasta le-ar putea schimba definitiv viața. Puțini dintre ei îi acordă atenție în momentul în care apare. Încearcă câteva zile să o ignore și își continuă activitățile ca și […]

Alege să devii managerul durerii tale! Alege schimbarea! Read More »

Terapia biologică în afecțiunile reumatice autoimune : Inhibitorii TNF alfa

Terapia biologică în afecțiunile reumatice autoimune : Inhibitorii TNF alfa Ce sunt inhibitorii TNF alfa ? Inhibitorii TNF alfa sunt utilizați în tratamentul afecțiunilor inflamatorii cronice precum: artrita reumatoidă, artrita cronică juvenilă, spondilartrite, artrita psoriazică, psoriazis, boală inflamatorie intestinala (colita ulceroasă și boala Crohn). Ei reduc inflamația și opresc progresia bolii prin țintirea unei substanțe

Terapia biologică în afecțiunile reumatice autoimune : Inhibitorii TNF alfa Read More »

4 lucruri pe care să le ții minte în legătură cu durerea cronică

4 lucruri pe care să le ții minte în legătură cu durerea cronică Nu ai nicio vină! Nu ești vinovat că suferi de o afecțiune cronică musculoscheletală și de toate neplăcerile pe care aceasta le aduce în viața ta și a celor din jur. Durerea cronică este determinată de o multitudine de factori: genetici, biologici,

4 lucruri pe care să le ții minte în legătură cu durerea cronică Read More »

Medicația în durerea cronică

Medicamentele folosite în tratamentul durerii cronice ameliorează durerea, somnul și alte simptome, dar rareori îndepărtează complet durerea. Un obiectiv realist este o reducere cu 30-50% a durerii, astfel că pentru controlul acesteia este nevoie de strategii suplimentare. Dacă medicația este principala componentă a tratamentului durerii cronice este important de știut că nu trebuie să fie

Medicația în durerea cronică Read More »

Durerea cronică musculoscheletală pe înțelesul tuturor

Ați fost diagnosticat cu durere cronică sau durere persistentă musculoscheletală în urma unui consult reumatologic și vă întrebați: ce înseamnă acest lucru ?Termenii semnifică persistență durerii musculoscheletale pentru mai mult de 3 luni și în unele cazuri pentru toată viața. Este o problemă de sănătate frecventă. Durerea cronică musculoscheletală este o suferință cu care

Durerea cronică musculoscheletală pe înțelesul tuturor Read More »

Cum vă pregătiți înaintea unui consult reumatologic?

Aveți o suferință musculoscheletală și doriți să programați un consult reumatologic? Dacă răspunsul la această întrebare este Da, informațiile de mai jos s-ar putea să fie utile pentru a obține maximum de beneficiu din acest consult medical. Timpul alocat consultului medical este de aproximativ 20 de minute și în foarte multe situații insuficient, atât pentru

Cum vă pregătiți înaintea unui consult reumatologic? Read More »

Cum vă alegeți reumatologul potrivit?

Cum vă alegeți reumatologul potrivit?     Dacă ai o suferință la nivelul încheieturilor, oaselor, mușchilor, coloanei este timpul să consulți un reumatolog. Neurochirugul se ocupă de intervențiile chirurgicale asociate compresiunilor spinale. Ortopedul se ocupă de intervențiile laparoscopice sau chirurgicale asociate articulațiilor, oaselor și mușchilor. Având în vedere că suferințele reumatismale sunt afecțiuni, în marea

Cum vă alegeți reumatologul potrivit? Read More »

Cum recunoaștem o fractură de compresie vertebrală?

Cum recunoaștem o fractură de compresie vertebrală   Motivul acestei postări este conștientizarea importanței consultului reumatologic în prezența unei dureri de spate. În ultima lună am avut 2 situații în care durerea de spate a fost determinată de fractura de compresie vertebrală. În una dintre situații cauza fracturii vertebrale a fost osteoporoza, în cealaltă invazia

Cum recunoaștem o fractură de compresie vertebrală? Read More »

Auto-sabotajul -izvorul regretelor de mai târziu

Auto-sabotajul -izvorul regretelor de mai târziu Dr Gabriela Udrea, medic primar medicină internă și reumatologie, doctor în științe medicale, psihoterapeut Ianuarie 2021   Autosabotajul se manifestă în toate zonele: carieră, bani, relații, obiceiuri, sănătate. La începutul fiecărui an ne stabilim intenții și obiective: să schimbăm anumite obiceiuri, să producem anumite schimbări în diverse aspecte ale